דילוג לתוכן הראשי

חשיפה

                                                                מדידת אור וחשיפות


1. מהי חשיפה? על מנת ליצור חשיפה מדויקת יש להסתמך על מדידת האור. החשיפה חייבת להיות מאוזנת ובשביל זה יש לכוון את מהירות התריס ואת הצמצם למצב שבו מתקיימת חשיפת יתר או חשיפת חסר אבל נדרשת השתדלות להישאר בחשיפה מאוזנת כדי לווסת את כמות האור בתמונה.

2. סוגי החשיפות שיש ומדידת התמונה במצלמה:
במצב שמתקיימת חשיפת היתר כמות האור בתמונה יותר גבוהה ובמצב של חשיפת חסר כמות האור בתמונה יותר נמוכה. הכול כמובן תלוי גם במהירות התריס, הצמצם והמדידה. על מנת למדוד את התמונה לפני הצילום שלה יש לכוון את המצלמה למצב P. במצב זה בודקים בתמונה שרוצים לצלם את מהירות התריס, הצמצם ולבדוק האם מתקיימת חשיפה שהיא מאוזנת עם כמות אור שתתאים.
על מנת לצלם את התמונה יש לעבור למצב M. מצב זה מתקיים כאשר מסיימים את מדידת החשיפה בתמונה.

חשיפת יתר מתוך צילום בעם | מאמר על חשיפה בצילום



חשיפת חסר מתוך צילום בעם | חשיפת חסר בצילום

במידה ורוצים להאיר את התמונה, ישנה אפשרות להשתמש בפנס על מנת לגרום לאיש שבתמונה להיות יותר ברור בחשיפת החסר שהוא נמצא.


חשיפה באור מתוך מגמת צילום תיכון דרכא
3. נתוני התמונה: בזמן שצילמתי את התמונה השתמשתי בתאורה מלאכותית שמאירה את התמונה ואת מי שיש בתמונה.
השתמשתי במהירות תריס של 1/80 וכיוונתי את נקודת המיקוד עליה כך שהמצלמה תהיה ממוקדת עליה. בנוסף התקרבתי מעט עם המצלמה על מנת שהאור יהיה רק על הפנים שלה.
כאשר התקרבתי וכיוונתי את המצלמה עליה, הרקע שבתמונה הפך לשחור והיא הייתה הגורם היחיד שנמצא בתמונה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שדה ראיה (עדשות, עוצמיות, פרספקטיבה)

שדה ראיה הגדרה: שדה ראייה הוא מה שאנו רואים בשטח, מנקודת מבט מסוימת, ברגע נתון .   עומק שדה הוא אותו אזור שנראה חד וברור לפני, אחרי ומצידי הנקודה שאליה אנו ממקדים. כאשר עומק השדה גדול, האזורים שלפני נקודת המיקוד ואחריה, יראו ברורים וחדים. כאשר עומק השדה רדוד, אותם אזורים שלפני נקודת המיקוד ואחריה יראו מטושטשים ונטולי פרטים. שדה ראייה מתמקד בשלושה גורמים: עדשה, עוצמיות, פרספקטיבה.  הגורם הראשון הוא העדשה.  עדשה היא זכוכית מעובדת בעלת שטח אחד או שני שטחים עקומים, קמורים או קעורים המפזרת או מרכזת את קרני האור העוברות דרכה. ישנם שני סוגים של עדשות:   העדשה הראשונה היא עדשה המרכזת אור. עדשה זו נקראת גם עדשה חיובית, מפני שהיא עדשה קמורה העשויה מזכוכית משופשפת ברמה גבוהה. עדשות מסוג זה נמצאות בתחילת העוצמית ובסופה. העדשה השנייה היא עדשה המפזרת אור. עדשה זו נקראת גם עדשה שלילית, מפני שהיא עדשה קעורה, עדשות מסוג זה נקראות כך מפני שקרני האור העוברות דרכן אינן מצליחות לבנות דמות בצידן השני עקב פיזורן והן נמצאות לרוב באמצע העוצמית.  (שני סוגי העדשות ...

איך מצלמים תנועה?

שלום, אני דוד מבית ספר דרכא ע"ש מקסים לוי הלומד במגמת צילום/  היום המורה ביקשה מאיתנו לעשות משימה על צילום בתנועה, אבל לפני שבכלל נתחיל לדבר על הנושא הזה, בואו נחזור כמה נושאים אחורה ונבין בכלל מה זה מצלמה ואיך מצלמים איתה?  צילום בשבילי זה הכול בעצם, בכל פעם שקורה לי משהו מעניין אני מצלם ומתעד, אם זה לאינסטגרם או סתם שליחה בווטסאפ. עדיין חשוב לי שידעו מה עשיתי ועם מי נפגשתי.  ועכשיו בואו נגיע לחלק הטכני של הצילום: שנת 1500 גילו את האפשרות לייצר את הקמרה אובסקורה שזה מאין חדר עם נקב בקצהו. יכולתה של הקמרה אובסקורה היא לשקף את המציאות בתוך חדר בעזרת תופעת העקיפה . (תמונה מתוך ויקיפדיה, קמרה אובסקורה  ) ועכשיו בוא נעבור לפעולת הצילום ומה קורה בה: צילום היא פעולה הקולט את מה שמתרחש מולה ומצלם אותה. יש שתי שיטות של צילום, מריחה והקפאה. מריחה היא השיטה שבה מצלמים דברים כשהם מרוחים ומטושטשים. הקפאה היא מצב של צילום אשר מקפיאה את התנועה בזמן צילום של אובייקט. מריחה בצילום: מתוך בית ספר לצילום PHOTO10 מריחה בצילום(תמונה זו צולמה ע''י) הקפאה בצי...